De Vriend van Hey, kunt u $1.000 Triljoen sparen?

Door Sb Kayser & 15 november, 2007

Ik schrijf elk hoofdartikel onder de indruk dat een belangrijke gebeurtenis me gaat verhinderen de volgende op te stellen. Mijn vrees kwam bijna waar. Dit men was gepland om vroeg worden vrijgegeven - oktober dan vertraagd wegens een lawine van eng nieuws voordien unseen in mijn leven. De bedreiging van „monetair terrorisme“ heeft slechts één remedie genoemd „financiële ontgifting“. Nochtans, dank voor het vergen van de tijd om deze kolom te lezen, die gemakkelijk kon veel langer geweest zijn. Zoals u zult zien, kan niemand deze goederentrein tegenhouden.

Het verhaal van de aanstaande wereldneerstorting is verborgen in duidelijk gezicht. Zelfs is burgemeester Bloomberg in de mistroostigheid en noodlotmuziekwagen gesprongen: een globale economische daling was opdoemen, teweeggebracht door de „waanzin“ van openbare schuld, vorige maand verklaarde hij. Ondertussen verder gaat de ontkenning. Hoewel bijna 70% van de Amerikanen een recessie vrezen, wordt de mogelijkheid van een belangrijke crisis niet overwogen. Een crisis? Niet in mijn binnenplaats, denken de meesten van hen. Het allen kookt neer aan geloof. Om eerlijk te zijn, was de „imperiummentaliteit“ geboren met geschiedenis. Uiteindelijk wekken de mensen tot de ruwe werkelijkheid dat het imperium aan hen loog. De enige succesvolle overheidsprogramma's zijn oorlogen en economische crisissen. Wanneer twee of drie decennia van welvaart eerlijk gezegd beëindigen met een neerstorting en een geo - politieke crisis, wat dit gemiddelde -? Nogmaals, vertellen de aantallen een zeer verschillend verhaal dan dat wij worden verteld. Ja hallucineren de beste Lezers, u niet. Er is momenteel minstens een $1.000 triljoen dollars zwart gat in de wereldeconomie. Om het volledige beeld te krijgen, gelieve te houden bij de lezing.

LONG/MANY HYPERLINKS
http://www.moneyfiles.org/sbk07.html