beerhunter
27 februari 2005, PM van 11:14
CITAAT (mercsl @ 27 Februari 2005, 12:58 PM)
Toen Internet langs een decennium geleden nu kwam was het voorspelde middenmensen, vooral zouden de landgoedagenten uit zaken zijn. Met de boom in het laatste paar van jaren die zij enkel mulitplied.
Ik zag nooit een voorspelling dat EAs uit zaken wegens Internet… nochtans. zou zijn.
Van de boom van puntCom, zijn is duidelijk enkel hebbend een website niet genoeg te verkopen. een erkende naam en een achtergrond zijn ook nodig.
Zij hebben zich. vermenigvuldigd. 2002 (manier na begonnen Internet) er waren 12.000… vandaag daar is bijna 16.000… vandaar me die de maandelijkse Index van de Agent van het Landgoed doet. omdat ik het model van zaken verdenk
Wat zijn volkerengedachten op hun toekomst en bedrijfsmodel?
Persoonlijk denk ik EA vandaag daling in 2 belangrijke categorieën;
1) Die die rond enkele ogenblikken zijn geweest (genoeg om de laatste neerstorting te zien)
2) Die die niet hebben.
IMHO er zijn heel wat nieuw enig bureau of kleine kettingsEA tijdens de voorbije paar jaar het openen geweest. Waarschijnlijk werkend aan het principe dat waarom in huisvesting. investeer. laat enkel 1.5% van een verkoop in plaats daarvan nemen. zijn eigenlijk een beter bedrijfsmodel (in vergelijking met het doen referb of btl). geen zegelrecht te betalen, geen whlist van rentebetalingen doen zij omhoog het bezit, keert hoger zich van eigenschappen in een toenemende markt etc… om.
Die EA die aan dat princple werkten zullen waarschijnlijk. sluiten. zoals enkele EA op lange termijn. zullen. Ik zou geld op het aantal dat van EAs plaatsen dichtbij 10.000 (37% daling) is in een paar jaar.
Er is ook een secundaire categorie…
1) Die die een hurenafdeling hebben dieop zowel de huurders als de eigenaars vertrouwen
2) Die die niet
Die die goede duurzame huren een betere kans van overleving hebben hebben. Zijn gewaarborgde niet tho, als de rentevoeten recente BTL verhogen zal zal zij inkomen. proberen en maximaliseren. eerst te gaan om (na het proberen om bij een hogere huur te laten). zal EA. eerder dan te betalen zeg 10-15%, zullen zij zelfstandig handelen (misschien gebruikend EA om huurders slechts te worden)
Zijn de Britten enkel schuw over het algemeen te om rechtstreeks aan de verkoper over prijs te spreken?
Zijn eigenlijk werkt de andere manier rond, EA aan verkopersnaam! Zo zeker zijn de meeste verkopers afriad verkopen zich ook. omdat zij de beste prijs moeten krijgen.
Kan de percentageprijs ook of zal het de prijs vastgesteld van overleven vast gaan? Zouden de prijzen werkelijk een bit lager zonder de middleÂman zijn?
Het model dat ik (en nooit zal gebeuren) heb gehouden van ben. u wilt uw huis verkopen. zo verkoopt u het aan EA. EA voegt hun commissie toe. de koper koopt van EA. De reden die ik het heb gehouden van is in een toenemende markt is veel het zelfde als het huidige systeem. in een dalende markt is er a lot more druk op de verkoper om prijzen te laten vallen.
Jammer genoeg zal er altijd een middenmens. zijn. grootste investering van uw leven. de meeste mensen houden van lood te zijn door de hand.
Nochtans als EA geworden wanhopig voor volumes van verkoop. de commissies zouden een moeten dalen. en wanneer de verkoopstijging opnieuw aan commissies zal! Het zal nooit vaste prijs. zijn. iemand zal altijd willen ondergraven om het volume van verkoop te krijgen.